Deze site functioneert beter en ziet er radicaal anders en beter uit in een browser die web standaarden ondersteunt. Bij gebruik van een dergelijke browser is dit bericht niet zichtbaar. Deze site is evenwel toegankelijk voor iedere browser of Internet device. Mocht u geen dwingende reden hebben om uw huidige browser te blijven gebruiken, bijv. een geldende bedrijfsstandaard, dan wordt u uitgenodigd een moderne browser te installeren door deze link te volgen.

Riders on a Storm Archief : maart 2004

:: maandag, 8 maart, 2004

van wiel naar woord door | Bryan

Op Pad Beurs. Afgelopen weekend was ik op de Op Pad Beurs in Utrecht om te assisteren bij het ligfietsparcours van de verzamelde ligfietsspecialisten. Dit is en blijft leuk om te doen. Mensen die nieuwsgierig zijn naar hoe het nou zou zijn om te fietsen op zo'n ligfiets, hun eerste, meestal positieve, ervaring mee geven.

De voorbereidingen waren goed. Van bijna alle aanwezige modellen waren er 3 versies: small, medium en large. Dus geen gedoe om tussendoor de fietsen volledig op de juiste lengte af te hoeven stellen. Genoeg begeleiders om alle pieken aan te kunnen, folders lagen klaar en een klein parcours met slechts 1 schoonheidsfoutje: Een pilaar midden in een scherpe bocht....

De meeste mensen hebben het na enkele minuten ook onder de knie. En de blijdschap en ontspanning op de gezichten is dan goud waard.

Tussendoor had ik nog tijd om de stand van de ligfietsfabrikanten te bezoeken. Heerlijk om de oude bekende gezichten van Paul Voerman (Challenge) en Henk en Monique (Nazca) weer te zien.

En dan had ik nog niet eens over de nieuwe modellen die getoond werden. De Seiran en Fujin van Challenge, de vernieuwde Fiero van Nazca en Optima stond er o.a. met de Rider trike. Ik geloof niet dat die laatste nieuw is, maar ligfietsen met een kart gevoel blijft speciaal!

| 16:32 [reakties (0)] :: [link]

:: dinsdag, 9 maart, 2004

van wiel naar woord door | Bryan

Cool. Met Henk en Monique van Nazca had ik een discussie over het imago van de ligfiets. In de ruim twee jaar dat ik zelf ligfiets zie ik het maar langzaam veranderen. En iets meer verandering is denk ik wel goed.

Er is niets mis met het wereldje van de snelheidsjagers, de duursporters met termen als vermogen, bracketsamenstelling, trapfrequentie, rol- en luchtweerstand.

Er is ook niets mis met macro-biotisch onderbouwde wereldverbeteraars.

Maar er ligt nog een hele grote groep mensen daar tussenin die we nog maar weinig bereiken. Ik denk dat een grotere varieteit goed is voor de ontwikkeling van het ligfietsen. Puur omdat er zoveel meer verschillende wensen zullen zijn.

Als ligfietsfabrikant/dealer kan ik me natuurlijk ook de economische motieven voorstellen.

Hoedanook, de vraag waar we het uiteindelijk over hadden is hoe we het ligfietsen aan een 'cooler' imago zouden kunnen helpen. En dan met name natuurlijk onder de jeugd. (Het schrijven van die laatste zin doet me ineens een stuk ouder voelen. Hm, als we 'jeugd' nu eens vervangen door 'jongeren'... aaaah, dat voelt al beter.)

Ik beloofde dat ik het allemaal even op me in zou laten werken en later met ideeën zou komen. Bij deze:

(en dan te bedenken dat ik niet eens betaald wordt voor deze ideeën)

Eigenlijk natuurlijk allemaal variaties op zichtbaarheid in de media. Ik geloof dat we ondertussen wel de fietsen hebben met de nodige sex-appeal: Challenge heeft ze, Optima heeft ze, M5 heeft ze en Nazca heeft ze ook.

Ondertussen ga ik ook weer iets cooler over straat met mijn Buff. Als dat niet cool is....

| 14:21 [reakties (1)] :: [link]

:: dinsdag, 16 maart, 2004

van wiel naar woord door | Bryan

daisy.jpgLente. Vanmorgen weer een prachtige rit door de stad. Zacht weer, droge fietspaden dus ik kon weer rustig jagen, grip testen in de bochten en ook nog eens genieten van het uitzicht. Er vloog een duif over met takjes in de bek, bezig een nest te bouwen.

Kortom, de Lente is al weer begonnen. Gisteravond ook al weer de eerste vleermuis zien vliegen. Het was vanmorgen zo rustig op de weg dat ik doelbewust op zoek was naar een goede gelegenheid om mijn nieuwe AirZound te testen.

Ik ga zo zoetjes aan richting de 6000 km en ik voel een aantal vervangingen aankomen: Met het vervangen van de ketting zal ik ook de tandwielen vervangen. Dat zal ook een mooi moment zijn om het nieuwe kettinggeleide wiel van Challenge te monteren. Zou slijtvaster moeten zijn volgens Paul zelf, maar bovenal ziet het er ook nog eens gelikt uit.

Ondertussen heb ik op de ToerTocht mailinglist de vraag gesteld welke tochten dit jaar zeker terug/voorbij moeten komen. Maar hier reageren mag natuurlijk ook.

Yep, er staat weer veel te gebeuren...

| 12:36 [reakties (0)] :: [link]

:: dinsdag, 30 maart, 2004

van wiel naar woord door | Bryan

voorvork.jpgRokend Rubber. Is het dan echt de moeite waard om weer eens te verhalen over hoe ik ook deze ochtend weer een botsing tenauwernood wist te ontwijken? Het is een beetje als het lezen van de Telegraaf of heel de dag het Journaal aan hebben staan. Op den duur zou je gaan geloven dat het alleen moord en doodslag is op de wereld.

En dat is natuurlijk niet zo. De afgelopen dagen was het weer heerlijk om op de fiets te liggen. En nu met het ingaan van de zomertijd en de stijgende temperaturen is dat genot alleen maar groter geworden. Tijd misschien om de ligfiets-promotie-campagne te starten. Dus:

Ligfietser toont aan dat je zelfs met het fietsen door rood toch nog veilig de overkant van de weg kunt halen! Hedenmorgen heeft B. T. te Eindhoven op de Glaslaan onbedoeld een demonstratie gegeven van de wendbaarheid van een ligfiets in stadsverkeer. Het rode stoplicht negerend knalde T. op zijn ligfiets over de Glaslaan. Een botsing met een rechtsafslaand bestelbusje, die overigens wel groen licht had, leek onvermijdelijk.

Maar vertrouwend op beider goede reflexen en een bijna perfecte beheersing van de ligfiets werd dit dreigend gevaar omzeild. Na het optrekken van de rookpluimen van het rokend rubber hebben beide bestuurders beleefd groetend afscheid van elkaar genomen. Tot zover het grote nieuws uit Eindhoven.

[photo courtesy of Daniel Wildman]

| 16:10 [reakties (0)] :: [link]

Powered by Movable Type